MaciekHuNter - 2008-03-26 14:38:14

Opis GryThe Sims 3 to kolejna część bestsellerowej serii zapoczątkowanej w 2000 roku. Gra stanowi symulacja ludzkiego życia, począwszy od narodzin aż po samą śmierć z zachowaniem towarzyszących temu procesowi wydarzeń (pierwszy pocałunek, małżeństwo, przejście na emeryturę etc.).

Developerzy poczynili wiele usprawnień w stosunku do tego, co zaoferowano w The Sims 2 i jego dodatkach. W „trójce” podczas tworzenia nowego bohatera gracz z puli niemalże stu różnych cech określających osobowość wybiera pięć. Decyzję tę warto przemyśleć, ponieważ wskazane elementy mają niemały wpływ na rozgrywkę, np. Sim odznaczający się modrością zdecydowanie szybciej uczy się, w konsekwencji czego ma większe szanse na awans w pracy. Spore znaczenie odgrywa również zredukowanie pasków potrzeb do zaledwie trzech – głód, higiena i energia. Nie oznacza to jednak, że nie trzeba przejmować się nastrojem sterowanej postaci. Simowie posiadają swego rodzaju humorki, nastroje, a nawet drobne załamania nerwowe, np. w przypadku śmierci kogoś bliskiego.

Wraz z The Sims 3 do rozgrywki zostaje wprowadzony system marzeń i postanowień, podobny do pragnień i obaw z „dwójki”. Kupując dziecku teleskop można sprawić, że zacznie ono śnić o karierze astronoma. Poznając atrakcyjną osobą Sim może postanowić, że zaprzyjaźni się z nią. Warto zaznaczyć, że za nie zrealizowane postanowienia i marzenia nie ma żadnych kar – zwyczajnie zostają one zapomniane i zastąpione przez inne.

Drobne zmiany dotknęły również sfery zawodowej. Użytkownik jest w stanie w pewnym sensie kontrolować godziny pracy – zdecydować o wcześniejszym wyjściu lub zostaniu po godzinach. Może on także określić swój stosunek do przełożonego – chcąc w łatwy sposób zdobyć awans należy zwyczajnie podlizywać się mu. Z karierą bezpośrednio został związany system okazji, który można wyjaśnić poprzez następujący przykład: gdy w restauracji, w której popsuje się zmywarka, Si dostaje szansę wykazania się poprzez umycie sterty brudnych talerzy.

Niemniej największym novum w stosunku do wydanych wcześniej pozycji jest brak granic pomiędzy parcelami. Poszczególne lokacje nie są już wyciętymi fragmentami wirtualnego świata, lecz stanowią jedną całość. Dzięki temu Sim bez problemu może przechadzać się po ulicach miasteczka czy odwiedzać sąsiadów. Co więcej opuszczając granice własnej działki czas nie zatrzymuje się w miejscu dla pozostałych członków rodziny – wirtualny świat żyje własnym życiem, a postaci sterowane przez użytkownika są częścią większej całości. Niemniej jednak decyzje podjęte przez gracza wywierają większy lub mniejszy wpływ na losy mieszkańców okolicy.

kategoria:  logiczne
strategiczne

producent: Maxis
wydawca: Electronic Arts Inc.
dystrybutor PL: Electronic Arts Polska
data premiery: 2009
data wydania PL: 2009


wiecej na http://www.gry-online.pl/s016.asp?id=11216

www.mroza15.pun.pl www.wsztokd.pun.pl www.uefa.pun.pl www.craftujemy.pun.pl www.euphoria.pun.pl